Idézetek a Beatles-ről
2004.06.24. 12:23
George Martin
Johnnak sokat kellett tűrnie. Nagy megnyugvás volt számomra, amikor Amerikában megkapta a letelepedési engedélyt. Azt mondta nekem: életemben először vagyok szabad.
Magyar Ifjúság (1964.október 10)
A Beatles-fiúk, leszámítva a dobosukat, gyengébb zenészek, mint a Stúdió 11 tagjai. Hármuk közül (a dobos nem énekel) csak egynek van jó hangja. Gitárkíséretüket is primitívnek ítélhetnénk, ha nem volna benne minden annyira a helyén. A produkcióból egy hang sem hiányzik, s noha tudatában vagyunk gyengébb hangszertudásuknak, az egész úgy jó, ahogy van.
William Mann:
Több évtizeden át Anglia a popzenét Amerikából vette át kár közvetlenül, akár utánzás útján. Ám Lennon és McCartney dalai megkülönböztetetten eredetiek jellegükben, a legképzeletdúsabb és legtalálékonyabb példái egy stílusnak, mely a Mersey-side-on fejlődött ki az utobbi pár év során.
„Látványként lidércnyomásosak: feszes, piperkőcös Edward-stílusú beatnik öltöny és nagy, gömbölyű hajak. Zeneileg ugyanilyen katasztrofálisak: gitárjaik és dobjaik zöreje kíméletlenül megöli a másodlagos ritmusokat, harmóniákat és melódiákat. Szövegeik, melyeket a dilis yeah yeah yeah kiáltások szakítanak meg, valóságos csapást jelentenek: Bálint-napi üdvözlőlapok romantikus érzelgősségű abszurd zagyvalékai.”
Timothy Leary:
A Beatles tagjai Messiások. A legbölcsebb, legszentebb, leghatásosabb avatarék (isteni megtestesülések és ügynökök), akiket eddig az emberiség létrehozott. Kijelentem, hogy John Lennon, George Harrison, Paul McCartney és Ringo Starr mutánsok. A nevető szabad emberek új fajának prototípusai. Az Isten által küldött evolúciós ügynökök, kiket misztikus hatalommal ruházott fel, hogy egy új emberi fajt teremtsenek.
Dennis Hopper:
Magatartás, grafika, divat, de még maga a zeneipar is radikálisan megváltozott a Borsőrmester hatására. Az albummal mintha az emberek idegvégződéseire tapintottak volna, és szabaddá tették a pályát egy új, sajátos stílusú és érzékenységű korszak előtt.
Wilfred Mellers:
Azt hiszem, a Borsőrmester, talán nem túlzás ezt állítani, a popzene őstörténetének legjellemzőbb eseménye volt. Döntő fordulópontot jelentett, hogy a Beatles már nem tánczenét játszott, hanem zenét, amit hallgatni kell.
Helen Shapiro:
1963 telén a címoldalakra kerültünk azzal a turnéval, amit Kenny Lynch, Danny Williams és Dave Allen szervezett, és részt vett benne a Beatles is. Egyszer csak azt olvasom egy cikk elején >>lecsúszott ember-e Helen Shapiro?<<. Jellemző Johnra, akibe akkor őrülten szerelmes voltam, hogy rögtön észrevette, hogy kicsit fel vagyok kavarva, és ezért igen kedves volt hozzám. Általában gyáva volt a nőkkel szemben, de úgy tűnt, én kihozom belőle a védelmező ösztönt, és a turné alatt végig ügyelt arra, nehogy valakivel szóváltásba keveredjek. Emlékszem, a „From me to you”-t útközben írták, és ez lett a következő No.1-juk.
Brian Epstein( miután először látta a Beatlest a Cavernben):
Meglehetősen rendezetlen volt az előadásmódjuk…
Daily Mirror(1963):
A Beatles négy dilis srác. Gombafrizurájuk mindig FRISSEN MOSOTT és szupertiszta. Akárcsak eleven, fiatalos zenéjük.
New York World Telegram, 1964. február 8.):
Produkciójuk merész kombinációja a rock and rollnak, a shimmynek, az éhe macskák lázadásának és Fidel Castro harsány politikai beszédének.
David A. Noebel tiszteletes:
A pszicho-politikusok a Beatles-zenét arra használják, hogy hpnotizálják az amerikai fiatalságot, és előkészítsék, hogy a jövőben alávesse magát a bomlasztó kontrollnak: egy szisztematikus
tervnek, mely mentálisan beteggé és érzelmileg instabillá tesz egy generációt.
Jim McCartney, Paul apja:
Egyfolytában aggódtam, hogy nem eszik eleget Németországban. Nem küldött lapokat, amin azt írta volna: Rengeteget eszem…
London Evening Standard, 1963 karácsonyi szám:
Ha most megvizsgálnánk a nemzet szívét, a Beatles nevét találnánk a közepén.
George Martin George Harrisonról:
George-dzsal mindig meglehetősen gonoszul bántam.
|